Početna
Knjige
Humanističke znanosti
povijest
hrvatska
Prijedlozi i projekti željezničkih pruga u Hrvatskoj 1825-1863 I-II
Prijedlozi i projekti željezničkih pruga u Hrvatskoj 1825-1863 I-II
Autor:
Stulli, Bernard
Šifra: 100-05-2
Izdavač: Sveucilište u Zagrebu - Institut za hrvatsku povijest
Godina izdanja: 1975
Dimenzije: 17,00 x 24,00 cm.
Opseg: 1160 stranica u dva sveska.
Uvez: tvrdi, platneni.
Stanje knjiga: vrlo dobro.
Sadrže crno-bijele fotografije i slike.
Izvori za hrvatsku povijest 4 i 5.
Preuzeto iz prve knjige:
Izbor dokumenata obuhvatio je razdoblje do konca god. 1863. Svakako je na to utjecao i obim odabrane građe. Glavni je razlog, međutim, u tome, što zapravo god. 1862. smatramo određenom prekretnicom u povijesti željeznica u Hrvatskoj. Naime, mislimo, da tom godinom prestaje razmjerno dugo razdoblje isključivo privatnih inicijativa i prijedloga, a banskom konferencijom o željezničkom pitanju 20-22. VIII 1862. utvrđuje se, po prvi put u Hrvatskoj, osnova za jednu željezničku mrežu. Utvrđuje se to s hrvatske strane, uglavnom samostalno, po vlastitoj procjeni, uz faktično učešće i vrhovnih upravnih organa Trojedne kraljevine tj. Hrvatske dvorske kancelarije i Namjesničkog vijeća u Zagrebu. Ako tada predložena mreža i nije bila potpuna, čak ni za tadašnje pokrajine Hrvatsku i Slavoniju, ona je ipak bila, i kasnije ostala, okosnica cjelovitije željezničke mreže, koja će postepeno obuhvatiti sve hrvatske zemlje. Dodana je i građa iz god. 1863, kako bi se ilustrirao i neposredni uspjeh zaključaka banske konferencije, te prvi daljnji koraci i mjere za njihovo ostvarenje.
Opseg: 1160 stranica u dva sveska.
Uvez: tvrdi, platneni.
Stanje knjiga: vrlo dobro.
Sadrže crno-bijele fotografije i slike.
Izvori za hrvatsku povijest 4 i 5.
Preuzeto iz prve knjige:
Izbor dokumenata obuhvatio je razdoblje do konca god. 1863. Svakako je na to utjecao i obim odabrane građe. Glavni je razlog, međutim, u tome, što zapravo god. 1862. smatramo određenom prekretnicom u povijesti željeznica u Hrvatskoj. Naime, mislimo, da tom godinom prestaje razmjerno dugo razdoblje isključivo privatnih inicijativa i prijedloga, a banskom konferencijom o željezničkom pitanju 20-22. VIII 1862. utvrđuje se, po prvi put u Hrvatskoj, osnova za jednu željezničku mrežu. Utvrđuje se to s hrvatske strane, uglavnom samostalno, po vlastitoj procjeni, uz faktično učešće i vrhovnih upravnih organa Trojedne kraljevine tj. Hrvatske dvorske kancelarije i Namjesničkog vijeća u Zagrebu. Ako tada predložena mreža i nije bila potpuna, čak ni za tadašnje pokrajine Hrvatsku i Slavoniju, ona je ipak bila, i kasnije ostala, okosnica cjelovitije željezničke mreže, koja će postepeno obuhvatiti sve hrvatske zemlje. Dodana je i građa iz god. 1863, kako bi se ilustrirao i neposredni uspjeh zaključaka banske konferencije, te prvi daljnji koraci i mjere za njihovo ostvarenje.
Pogledajte sve od autora:
Stulli, Bernard
Pogledajte sve od nakladnika: Sveucilište u Zagrebu - Institut za hrvatsku povijest
Pogledajte sve iz područja:
Humanističke znanosti / povijest / hrvatska