Početna Novosti / Blog Antikvarijat Studio: radimo digitalni marketing sami jer najbolje razumijemo klijente i narav našeg posla

Antikvarijat Studio: radimo digitalni marketing sami jer najbolje razumijemo klijente i narav našeg posla

Datum objave: 21.07.2020

Intervjuirali su nas za projekt Zaposli digitalca. Intervju u kojem možete vidjeti kako to izgleda raditi u antikvarijatu u digitalnom dobu donosimo u cijelosti:

 

Danas želim da upoznate Antikvarijat Studio iz Zagreba, klijenta naše tvrtke Logit, kojem na obostrano zadovoljstvo pružamo usluge izrade email newslettera kao i usluge pružanja sustava i podrške za slanje i upravljanje email newsletterima.

Direktor Bruno Pletikos i ‘digitalka’ Tatjana Smoljić s veseljem su pristali progovoriti o tome zašto i kako jedan antikvarijat - knjižara redovito i uspješno investira u digitalni marketing, što dobivaju od toga, te što planiraju za budućnost.

Upoznajte Antikvarijat Studio

Antikvarijat Studio već je osamnaestu godinu na usluzi tragačima za dobrim knjigama, iz ljubavi ili potrebe. Trgovina se smjestila u centru Zagreba, ali misle i na one kojima je draži naslonjač ili nisu u blizini, pa cjelokupnu ponudu antikvarijata, dnevno usklađenu, možete naći i u njihovoj internetskoj trgovini. Ono što je na polici u antikvarijatu, to je i na webu.

Tvrtka se bavi knjigama: rasprodanim izdanjima, rijetkim i starim knjigama, stručnom i popularnom literaturom. Nove knjige drže ispod cijene, a srednjoškolske udžbenike imaju u ponudi 30-50% povoljnije. Kod njih možete pronaći i neku lijepu grafiku, uokvirenu fotografiju, koju staru kartu, umjetničku mapu i još štošta.

G. Pletikos, digitalni marketing prakticirate od 2005. godine. Kako je Vaš tim funkcionirao na samom početku?

Digitalni marketing radimo na dnevnoj razini, kako ste rekli - već više od 15 godina. Prvih nekoliko godina marketinških aktivnosti nije donosilo neke velike rezultate u smislu prodaje, ali s vremenom su i naši pratitelji te čitatelji postali aktivni kupci.

Nažalost, zbog mnogih drugih obaveza vezanih uz prirodu našeg poslovanja, do sada nismo stigli sustavno i temeljito se posvetiti samim marketinškim aktivnostima u smislu redovitosti kakvu bismo htjeli postići. No, u sljedećih godinu dana definitivno planiramo povećanje opsega posla u odjelu marketinga.

Kako Vaše marketinške aktivnosti izgledaju danas?

Marketingom se uhodano bavimo već neko vrijeme, iako nemamo jednu dediciranu osobu koja bi radila samo marketing. Unatoč tome stvorili smo određenu marketinšku rutinu.

Naš marketinški mjesec sastoji se od:

redovnog vođenja društvenih mreža,

objavljivanja 2-3 bloga,

kreiranja Facebook & Instagram reklama (3-4 mjesečno, ovisno o potrebama),

slanja jednog newslettera tjedno,

planiranje Google Adsa (koje u ovoj fazi još ne radimo sami, već plaćamo uslugu telekomu),

redovite optimizacije webshopa za što bolje korisničko iskustvo (SEO, sustav za povrat kupaca…),

kreiranja promotivnih materijala i sadržaja (letci, bookmarkeri, vizitke, vrećice…),

oglašavanje putem radio reklama.

U ne baš optimističnom ambijentu knjižarskog svijeta, gdje se iz dana u dan veći broj knjižara i antikvarijata zatvara nego što ih se otvara, zbog naše ljubavi prema knjigama trudimo se prilagoditi svoje poslovanje novim trendovima i odgovoriti potrebama naših klijenata, što oni itekako prepoznaju. Iz tog razloga neprestano radimo na optimizaciji našeg webshopa, pa je tako, recimo, odnedavno webshop responzivan tj. optimiziran za sve uređaje kako bi osobe koje na naš webshop dolaze preko mobitela ili tableta mogle jednostavnije pregledavati naše proizvode i obaviti kupnju bez glavobolje.

Općenito, jako mnogo vremena provedemo u samom praćenju marketinških trendova koji se jako brzo mijenjaju i to nam je zapravo najveći izazov.

Koje efekte imate od digitalnog marketinga?

Prisutnost na društvenim mrežama, kao i pisanje nativnih članaka uvelike je podiglo svijest o postojanju našeg antikvarijata.

Također, digitalni kanali su nam omogućili da se profiliramo kao stručnjaci u onom što zastupamo i prodajemo, što klijenti cijene i prepoznaju kao dodatnu vrijednost. Uz pomoć digitalnog marketinga dodatno smo uvelike profilirali svog idealnog klijenta, tako da zapravo uštedimo na novčanim sredstvima jer ih ne razbacujemo na one koji potencijalno nisu klijenti kakve želimo.

Moram spomenuti recimo i SEO optimizaciju koja je uvelike pomogla našoj poziciji na Google tražilici, što ima velik izravan utjecaj na samu prodaju.

Kad bih mogao izdvojiti tri marketinške discipline s kojima imamo najviše uspjeha, bile bi to:

SEO optimizacija,

prisutnost na društvenim mrežama i

Google Ads.

Kakvo je vaše iskustvo sa suradnjom s vanjskim marketinškim agencijama?

Trenutno ne koristimo usluge marketinške agencije, osim što plaćamo Google Ads telekomu. Sve ostale aktivnosti provodimo sami.

Jedan od razloga za to jest prevelik budžet koji bismo morali svaki mjesec izdvojiti za marketinšku agenciju. U prošlosti smo poslovali s nekoliko agencija i jako smo mnogo vremena opet mi sami trošili da bismo što bolje iskomunicirali potrebe svog posla toj agenciji, kao i kreirali razne vizuale i sadržaje sami.

Općenito, najveći problem marketinških agencija vidimo u tome što, iako ne sumnjamo u njihovu kompetenciju da odlično odrade svoj posao, nije lako pronaći agenciju koja bi potpuno razumjela narav našeg posla, naše klijente, našu publiku te način komunikacije i odnos kojeg imamo sa njima.

A sad upitajmo Tatjanu o poslu digitalca, tj. specijalista za digitalni marketing. Kakva bi, po Vama, trebala biti osoba koja će biti uspješna u tom poslu?

Idealna osoba bi bila ne samo netko tko je jako dobro upoznat s digitalnim marketingom, već i netko tko bi razumio narav, potrebe i specifičnosti naše branše kao i naših klijenata.

Što ocjenjujete kao najzahtjevniji dio posla?

Najzahtjevniji dio posla je to što, s obzirom da smo zapravo amateri po pitanju marketinga, jako velik broj sati ulažemo u samo praćenje trendova koji se jako brzo mijenjaju.

Zato idemo na plaćene edukacije u marketinškim agencijama, besplatne edukacije, gledamo online tečajeve, te sami konstantno pratimo i istražujemo trendove.

Što Vama osobno predstavlja najveće zadovoljstvo u ovom poslu, a što je najveći benefit za organizaciju?

Izazovno je i kreativno u isto vrijeme, a najveći benefit je definitivno povećana prisutnost na internetu što je u današnje doba ključno za uspješno poslovanje.

I za kraj, postoji li neki vid digitalnog marketinga koji još možda ne prakticirate, a željeli biste u budućnosti?

Da, htjeli bismo pokrenuti mobilnu aplikaciju, e-bookove i tome slično, ali najviše bismo htjeli sustavno i redovito organizirati aktivnosti kojima se trenutno već bavimo.

A ako i vi želite oformiti svoj prvi mali marketing odjel…

Započnite s prvom osobom. Pomažemo vam prvo odabrati, a zatim i mentorirati vašeg prvog digitalca. Prenijet ćemo mu strateška znanja i vještine s kojima i junior jednog dana može postati samostalan voditelj vašeg marketinga.

Prikaži sve novosti / blogove

Novo u ponudi

Pogledaj sve

Česta pitanja

Pogledaj sva česta pitanja

Posljednje kupljeno