Početna Knjige Humanističke znanosti pedagogija Metode poučavanja i učenja

Metode poučavanja i učenja

Autor: Terhart, Ewald
Šifra: 1020-19-62
Izdavač: Educa, Zagreb
Godina izdanja: 2001

Puna knjižarska cijena: 152,25 kn

Naša cijena

96,00 kn
120,00 kn

Vaša ušteda: 56,25 kn

Dodaj u košaricu

Što je lista želja?

Dimenzije: 15,00 x 23,00 cm.
Opseg: 228 stranica.
Uvez: meki, plastificirani.
Stanje knjige: kao nova.

Uvod u probleme metodičke organizacije poučavanja i učenja.

O knjizi:

Knjiga u Prvom poglavlju obrađuje realnost nastavne metode u povijesnom procesu razvoja škole. Drugo poglavlje prikazuje sustavne dimenzije metodičkog problema. Nakon prethodnog razjašnjenja različitih definicija i klasifikacija, autor istražuje kako se u dotičnoj raspravi određuje odnos između metode poučavanja i ciljeva, sadržaja i procesa učenja, odnosno institucija poučavanja i učenja. U trećemu poglavlju riječ je o empirijskom istraživanju metoda poučavanja. Četvrto poglavlje posvećeno je poučavanju i učenju u izvanškolskim okvirima. Peto poglavlje obrađuje odabrane oblike prilagođavanja uvzeta za učenje, koji se u svakom pojedinom slučaju odnose na posebnu, njima primjerenu kvalitetu učenja. Šesto poglavlje iznosi novija dostignuća na području metodike školskog poučavanja i učenja koja se znatno oslanjaju na fiziologiju procesa učenja i obećavaju neslućene uspjehe u kvantiteti i kvaliteti učenja.

Iz knjige:
Čini se da je predodžba kako "metoda" može usmjeriti, poboljšati i ubrzati proces poučavanja i učenja, ukratko, podići njegovu kvalitetu i djelotvornost, duboko ukorijenjena u ljudskoj svijesti. Drukčije je, naime, nemoguće objasniti činjenicu da se u povijesti pedagoških ideja uvijek iznova posezalo za "metodom", i to, naravno, za posve novom metodom, kada je god trebalo poboljšati odgojnu i nastavnu praksu. Magija metodičnosti nije, međutim, opčinila samo utemeljitelje didaktike potaknuvši ih na smiona obećanja sreće. Na nju se - još i danas - može naići upravo ondje gdje se propovijeda trijezna umjerenost. Moderna psihologija nastave i istraživanje poučavanja i učenja također se bave unapređivanjem procesa učenja uz pomoć primjerenih uvjeta za učenje odnosno "metode".
Gdje god se širi optimizam, nisu daleko ni skeptici. Postojanost u isticanju nužnosti "metode" kao i pouzdanje u njezine pozitivne učinke nalazi svoju suprotnost u shvaćanju koje se u metodičkom strukturiranju nastave i odgoja uvijek očituje samo porastom izvještačenosti i desenzualizacije učenja, njegove mehanizacije i podvrgavanjem izvanjskim ciljevima. Nasuprot tome ističe se neposrednost i osobno iskustvo, samoaktivnost i osobnost, jednom riječju: povezanost sa samim životom. Međutim, tek je uvođenjem institucionalnog školstva, profesionalizacijom poučavanja, kao i na osnovi time povezanog razdvajanja života i učenja, metoda postala nužnošću. Ona je samo pomagalo.


O autoru:
Dr. Ewald Terhart redoviti je profesor didaktike i školske pedagogije na Ruhrskom sveučilištu u Bochumu. Jedan je od vodećih njemačkih znanstvenika u području znanosti o odgoju.



Pogledajte sve od autora: Terhart, Ewald
Pogledajte sve od nakladnika: Educa, Zagreb
Pogledajte sve iz područja: Humanističke znanosti / pedagogija


Česta pitanja

Pogledaj sva česta pitanja

Posljednje kupljeno