Početna Novosti / Blog Explore intervju: Kako je mala zagrebačka knjižara opstala 18 godina

Explore intervju: Kako je mala zagrebačka knjižara opstala 18 godina

Datum objave: 02.09.2020

U "Maloj pariškoj knjižari", glavni junak Jean Perdu, vlasnik knjižar, vjeruje da za svaku bolest duše postoji knjiga koja tu istu bolest liječi. Melankolicima će tako propisati posebna štiva za oporavak osjetila, zaljubljeni na recept posebnu literaturu kojom se osnažuju slomljena srca, gnjevni i razočarani dobivaju na recept poeziju. Posla uvijek ima, jer liječenje knjigama očito djeluje. U Zagrebu takve knjižare još uvijek nema, no brojne savjete o svim mogućim knjigama, potragu za odličnim naslovima, starim vrijednim knjigama, raritetnim djelima, raznim udžbenicima punih 18 godina pruža antikvarijat Studio, mala i vrlo romantična knjižara skrivena u dvorišnoj strani Masarykove 20.

 

 

Kako je jedan antikvarijat opstao punih 18 godina, kako svakodnevno uspijeva stare knjige plasirati na tržište pomoću suvremenih kanala i alata, koliko im pomažu offline i online prodajni alati , danas nam govore direktor antikvarijata Studio Bruno Pletikos i Tatjana Smoljić.

 

Kako ste se odlučili za pokretanje antikvarijata i što vas je motiviralo?

Bruno: Očarala su me stara izdanja, lijepe opreme knjiga, prekrasne ilustracije, vrhunski obrtničko-umjetnički uvezi, mirisi starih knjiga, rijetki potpisi znamenitih osoba i još puno toga, nisam svemu tome mogao odoljeti, spojio sam ljubav i posao i otvorio 2002. godine svoj antikvarijat.

Uz sve nedaće koje su nas zadesile (PDV na knjige, besplatni udžbenici u Zagrebu, puno nameta raznih vrsta, kriza iz 2008., korona, potres u Zagrebu, ponovno kriza), entuzijazam je malo popustio, ali ljubav je ostala…

 

 

Koja vrsta literature se najbolje i najviše prodaje od rabljenih knjiga?

Bruno: Iz svakoga bi se područja mogli izdvojiti naslovi koji se uvijek traže, često su to kapitalne knjige, rasprodane, bez ponovljenog izdanja, kao što je, recimo, od Junga “Čovjek I njegovi simboli”, takve knjige nije problematično prodati, nego ih nabaviti.

Stručna literatura za fakultete, lektirni naslovi, klasici svjetske književnosti, rijeđe knjige iz povijesti, umjetnosti, filozofije, uvijek nađu svoje kupce.

Digitalni marketing već dugo koristite u poslovanju, dulje od 15 godina. Kako ste se u počecima snalazili, da li ste brzo osjetili pozitivan feedback korisnika obzirom da ste počeli među prvima koristiti online promociju?

Tatjana: Ono što smo mi zamjetili baveći se digitanim marketingom je to što obično treba neko vrijeme da proradi i da se pokažu konkretni rezultati. Potrebno je mnogo angažmana, redovitosti i osmišljavanja sadržaja koji će našoj publici biti korisni i zanimljivi, koji će privući njihovu pažnju. Naravno da je i od samog početka bilo pozitivnih reakcija, ali potrebno je konstantno brinuti o željama i potrebama korisnika. Kreirajući svoj digitalni sadržaj, trudimo se korisnicima pružiti nekakvu vrijednost, a ne samo površnu zabavu, jer vidimo svoj antikvarijat kao izvor informiranja i edukacije, a ne samo kao mjesto na kojem se može doći do knjige. Također, na našim društvenim mrežama se trudimo, kada god smo u mogućnosti, dati prostora i svojoj publici, pa smo tako povodom manifestacije Noć knjige organizirali akciju „Knjige koje su mijenjale naš unutarnji svijet" i na taj način uslijed lockdowna publici ustupili svoj online prostor na kojem su svi zainteresirani cijeli dan mogli objavljivati svoje omiljene knjige. Ovakva inicijativa je bila odlično prihvaćena od strane čitatelja koji su rado sudjelovali, a neki od njih su osvojili i nagrade.

 

 

Koje platforme i modele promocije koristite za zadržavanje starih i privlačenje novih čitatelja?

Tatjana: od dostupnih platformi koristimo društvene mreže Facebook i Instagram koje su odličan način dopiranja do čitatelja. Što se tiće ostalih modela promocije, tu koristimo e-mail marketing, GoogleAdse, SEO optimizaciju, Facebook oglase, objavu nativnih članaka na portalu Explore Croatia, pisanje bloga, radio oglase itd.

Što bi preporučili kao uspješan promocijski miks za privlačenje web kupaca uz mali budget?

Tatjana: Kao dobar model su nam se pokazali Facebook oglasi u kombinaciji s objavom bloga, članka te slanjem newslettera u isto vrijeme. Dakle, nešto kao mala kampanja koja u sebi istovremeno obuhvati sve bitne elemente te na taj način privuče pažnju publike u većoj mjeri nego što je to slučaj kada radimo samo jednu ili dvije od navedenih aktivnosti.

 

 

Pored uspješne online prodaje na web shopu, da li imate nekakva događanja u samom prostoru antikvarijata?

Tatjana: U samom antikvarijatu se također trudimo organizirati razna događanja, što nam često i nije vrlo jednostavno obzirom na ograničen prostor. Dosada smo imali izložbu posveta pod nazivom „O(t)kupljene uspomene“, akcije „Svidio vam se flim, svidjet će vam se i knjiga“, Udomi knjigu (u kojoj smo posjetiteljima poklanjali 10 knjiga koje su najduže u našem antikvarijatu) itd. Tu su i razne aktivnosti za djecu poput dječje manifestacije „Zemlja superjunaka“ te radionice za učenje glagoljice i izradu bookmarka. Također, prošle godine smo imali i humanitarnu akciju Afrička subota u kojoj smo prikupljali novac za nadogradnju sirotišta Sv. Ante u Tanzaniji.

 

 

Danas u 2020, u izazovnom korona vremenu, primjećujete li porast navike čitanja i dolaze li vam kupci na web shop u većem broju nego primjerice lani?

Bruno: Dolaze više nego prošle godine, tim više što smo uveli besplatnu dostavu na narudžbe od 200,00 i više kuna i 15% popusta na sve knjige, što je za kupce ugodno i motivirajuće.

Što se tiče porasta kupovine putem webshopa, ona je itekako vidljiva već u prethodnih nekoliko godina, a naročito sada uslijed situacije s COVIDOM-19. Dakle, možemo reći da internet kupovina knjiga lagano ali sigurno raste.

 

 

Možete li nam reći koje knjige su najskuplje, odnosno koja izdanja nudite u antikvarijatu kao iznimno vrijedne raritete?

Bruno: Najskuplja knjiga koju imamo u prodaji je prvo američko izdanje “Doktora Faustusa” Thomasa Manna, potpisana od autora, za 20.000,00 kuna, uz trenutni popust 17.000,00 kuna:

Vrijedno je izdvojiti mapu s kromolitografijama "I Fiori", za ljubitelje cvijeća i lijepe umjetnosti :

Tko živi u dvorcu (ima I takvih), dobro bi mu došlo 39 slika za dekoraciju hodnika i salona 

Spoj umjetnosti I povijesti nudimo u "Ilustriranoj povijesti Venecije" u kojoj se nalazi i nekoliko litografija vezanih uz naše krajeve:

U internetskoj trgovini imamo područje koje smo bajkovito nazvali “škrinjica s blagom” pa istražite škrinjicu i uživajte…

Za kraj, preporučite nam 3 knjige (koje imate u antikvarijatu) a koje bi po vašem mišljenju svaki ljubitelj knjige morao imati na polici.

Bruno:  Svaki bi ljubitelj knjige morao imati barem:

1. Jednu knjigu potpisanu od autora

2. Jednu čarobnu, staru i lijepo očuvanu slikovnicu

3. Jedan dobar rječnik stranih riječi, ako preferira reliktno više od recentnog (a ne razumije što to znači )

Preuzeto sa: Explore Croatia.

 

Prikaži sve novosti / blogove

Novo u ponudi

Pogledaj sve

Česta pitanja

Pogledaj sva česta pitanja

Posljednje kupljeno

Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naša Pravila privatnosti.

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Pravilima privatnosti pročitajte ovdje.

Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.