Keser

Autor: Maroević, Tonko
Šifra: 1403-18-15
Izdavač: Kabinet grafike HAZU, Zagreb
Godina izdanja: 2017

Puna knjižarska cijena: 350,00 kn

Naša cijena

280,00 kn

Vaša ušteda: 70,00 kn

Dodaj u košaricu

Što je lista želja?

Dimenzije: 24,50 x 29,00 cm.
Opseg: 293 stranice.
Uvez: tvrdi,platneni s plastificiranim zaštitnim ovitkom.
Stanje knjige: kao nova.


Keser/Crteži.


Iz teksta Tonka Maroevića:


»(…) Nespokojni Zlatko Keser autentično je razdrt dvojbama i nedoumicama epohe koju živi, no istodobno iskonski pozvan i spreman odmjeravati se s maksimalizmom kategoričkog imperativa stvaralaštva. Razdoblja plodnoga nezadovoljstva izmjenjuju se s etapama dubokih prodora u meritum egzistencijalnog svjedočenja. Kušnje dostizanja ljepote nadoknađuju izazovi pripitomljavanja grubosti i ružnoće. Opasnosti manifestiranja puke vještine potisnute su potrebom i strašću za neposrednim izražavanjem gladi i žeđi postojanja, erosa i thanatosa ogoljele nam sudbine. Malokad je slikarstvo – i crtež – moralo pomirivati tolike krajnosti (to jest, baš ih i ne pomiriti!).(…)«

»(…) Možda nije pretjerano smatrati kako crtež (i slikarstvo) Zlatka Kesera ima zapravo karakter unutarnjeg monologa, kako su figure i motivi samo alibi, odnosno poticaji za oslobađanje zakupljene kreativne energije, nezatomljiva vitalnog napona i agonalnog žara. Stoga bismo njegova lica i glave smjeli tumačiti i kao persone intimnog mikrouniverzuma, modifikacije vlastitih zamišljenih likova i neostvarivih inkarnacija. Shvaćajući težinu iracionalne komponente – no ne negirajući vrijednost slikareve intelektualne spreme i strogosti, prije nekoliko godina sam ustvrdio: „Ne odustajući od mentalnih izazova i povremene lucidne racionalne kontrole, Zlatko Keser je još manje smio žrtvovati nagonsku 'ponornicu', podsvjesni, onirički i biofilno-motorički tok. Prepustio se stoga slikanju/crtanju poput kucanja srca ili disanja, ali ne sa samozadovoljstvom ili lagodom nego sa strašću katarktičnog čišćenja. Što je grčevitije težio punini odjeka to je neophodnijim postajalo povremeno opuštanje, a što je ležernije ispisivao oblikovne natuknice to se snažnije nametala korektivna disciplina.“ (…)«

»(…) Keseru je pošlo za rukom sačuvati nagonsku ukorijenjenost pokreta te djelovati kao seizmograf nutarnjih potresa i slojevanja. Unatoč navici i rutini, predanosti radu i dugotrajnoj praksi, on nije 'okorjeli' slikar nego osjetljivi čovjek koji epidermom i retinom reagira na vlastite ispovjedne izazove.(…)«


 



Pogledajte sve od autora: Maroević, Tonko
Pogledajte sve od nakladnika: Kabinet grafike HAZU, Zagreb
Pogledajte sve iz područja: Umjetnost / likovna umjetnost / monografije / mape hrvatskih autora


Česta pitanja

Pogledaj sva česta pitanja

Posljednje kupljeno