Maroević, Tonko: Biserka Baretić
Autor:
Maroević, Tonko
Šifra: 339-18-65
Godina izdanja: 1990
Dimenzije: 24,50 x 30,00 cm.
Opseg: 167 stranica.
Uvez: tvrdi, kartonski; s plastificiranim zaštitnim ovitkom.
Stanje knjige: odlično.
Ulja, gvaševi, crteži, grafike.
Oil and gouache paintings, drawings and graphics.
Fotografije: Krešo Paravić.
Teks na hrvatskom i engleskom jeziku.
Preuzeto s ovitka:
“Pozivajući se na sretno sročenu sintagmu Jarzyja Andrejewskoga, ustvrdit ćemo da se stvaralaštvo Biserke Baretić razvilo u znaku "pepela i dijamanta”. Naime, podloga mu je rasap, pozar i "tragično osjećanje života", a namjera izrazito kompenzativna i katarktička: da traumatsko i organsko kristalizira u čvrst i čist izraz, da iza prividnog nereda, nasluti jasnu, prozračnu i blistavu mineralnu formu, odnosno da iz nečiste rude izluči kristalne sastojke iii da pak - na način spominjanih alkemičara - prljavost, grubost, sirovost kreativno preobrazi, ne baš u zlato nego upravo u dijamant.
Što god je izišlo iz pera ili kista Biserke Baretić nije bilo vođeno idejom oponašanja prirode već potrebom i nužnošću stvaranja (ako hoćete, "nove prirode«). Stoga o njezinim djelima ne možemo raspravljati u okvirima bilo kakve mimetičke poetike, neprimjereno bi bilo govoriti o stupnju ikoničnosti njihovih znakova, a sasvim je isključeno da bismo izgled crteža i slika uspoređivali s potencijalnim zbiljskim predlošcima. Izdvojeni od vanjskog svijeta ti su radovi sasvim autonomni, čak autoreferencijalni.”
Tonko Maroević
Opseg: 167 stranica.
Uvez: tvrdi, kartonski; s plastificiranim zaštitnim ovitkom.
Stanje knjige: odlično.
Ulja, gvaševi, crteži, grafike.
Oil and gouache paintings, drawings and graphics.
Fotografije: Krešo Paravić.
Teks na hrvatskom i engleskom jeziku.
Preuzeto s ovitka:
“Pozivajući se na sretno sročenu sintagmu Jarzyja Andrejewskoga, ustvrdit ćemo da se stvaralaštvo Biserke Baretić razvilo u znaku "pepela i dijamanta”. Naime, podloga mu je rasap, pozar i "tragično osjećanje života", a namjera izrazito kompenzativna i katarktička: da traumatsko i organsko kristalizira u čvrst i čist izraz, da iza prividnog nereda, nasluti jasnu, prozračnu i blistavu mineralnu formu, odnosno da iz nečiste rude izluči kristalne sastojke iii da pak - na način spominjanih alkemičara - prljavost, grubost, sirovost kreativno preobrazi, ne baš u zlato nego upravo u dijamant.
Što god je izišlo iz pera ili kista Biserke Baretić nije bilo vođeno idejom oponašanja prirode već potrebom i nužnošću stvaranja (ako hoćete, "nove prirode«). Stoga o njezinim djelima ne možemo raspravljati u okvirima bilo kakve mimetičke poetike, neprimjereno bi bilo govoriti o stupnju ikoničnosti njihovih znakova, a sasvim je isključeno da bismo izgled crteža i slika uspoređivali s potencijalnim zbiljskim predlošcima. Izdvojeni od vanjskog svijeta ti su radovi sasvim autonomni, čak autoreferencijalni.”
Tonko Maroević
Pogledajte sve od autora:
Maroević, Tonko
Pogledajte sve iz područja:
Umjetnost / likovna umjetnost / monografije / mape hrvatskih autora