Početna Knjige Umjetnost glazba note 14. koncert za violinu i orkestar u A-duru

14. koncert za violinu i orkestar u A-duru

Dimenzije: 24,00 x 33,00 cm.
Opseg: 47 stranica + 17 stranica klavirski izvadak.
Uvez: meki, kartonski.
Stanje knjige: kao nova.

Fourteenth Concerto for Violin and Orchestra in A major.

Klavirski izvadak / Piano Reduction.

Iz Predgovora:

Jarnovićev 14. violinski koncert bio je najprije objavljen kod francuskog izdavača Siebera 1790, a potom ga je preuzeo berlinski nakladnik Hummel (1791-92) te pariški Imbault (prije 1793). U to je vrijeme Jarnović, koji se sklonio od revolucionarnog požara u Francuskoj, već bio u Engleskoj, pokušavajući se plasirati kao virtuoz, koncertirajući i objavljujući svoja prva (komorna) djela na vlastiti trošak. Njegov je 14. koncert također najprije objavljen kao sonata (zajedno s onom prerađenom iz 10. koncerta) kod uglednog londonskog izdavača Longman & Broderip (vjerojatno 1791). Kad je dobio prva priznanja, britanski su izdavači bili motivirani da objavljuju i njegove izvorne i potpune koncerte. Tako je 14. koncert u verziji za violinu i orkestar (dionice) objavljen kod dva britanska izdavača: J. Dalea (vjerojatno oko 1795) i C. Wheatstonea, a njihova izdanja očituju tek manje razlike u odnosu na ona ranija francuska.
Svaki od tri stavka u tome djelu nose neke značajke koje ga čine posebnim, što je publike na njegovim nastupima obično dobro prihvaćala. Za razliku od uobičajenih herojskih tutti početaka, prvi sonatni Allegro nastupa kao solo i u piano dinamici s melodijskom temom, a tutti ansambl se priključuje u njezinom druge dijelu. Slijedeći taj model čitava je prva ekspozicija temeljena na dijalogu između solista (kojeg uglavnom prate samo violine) i orkestra. Druga je ekspozicija „pravi solo“, koji obilježavaju razvijene teme i pasaže, koje diskretno podupiru akordi u dionicama violina. Nakon virtuoznog srednjega dijela (neke vrste provedbe: niza novih motiva i pasaža, uobičajenih za njegov stil), repriza počinje kao tutti, ali u vrlo tihoj dinamici, no crescendom ju razvija prema kraju stavka.


Pogledajte sve od autora: Jarnović, Ivan; Giornovichi, Giovanni
Pogledajte sve od nakladnika: HAZU: Odsjek za povijest hrvatske glazbe,; Hrvatsko muzikološko društvo, Zagreb
Pogledajte sve iz područja: Umjetnost / glazba / note


Česta pitanja

Pogledaj sva česta pitanja

Posljednje kupljeno

Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naša Pravila privatnosti.

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Pravilima privatnosti pročitajte ovdje.

Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

Sendgrid

Naša stranica koristi Google Analytics - servis za mjerenje posjećenosti.

Ukoliko želite onemogućiti spremanje kolačića od strane ovog servisa, zabranite ih na slijedećem linku:

Google Analytics - https://tools.google.com/dlpage/gaoptout